אפליה אסורה " אין כניסה לבני מיעוטים". בעקבות פניה של המרכז השלט הוסר וההנחיה שונתה. אגף החירום וביטחון של עיריית ירושלים הוציא הנחיות ביטחון למאות גני הילדים בעיר ודרש מהסייעות והגננות למנוע כניסה של בני מיעוטים לשטחי הגן: ״אין לאפשר כניסת זרים לגן – ככלל אין אישור כניסה לבני מיעוטים, בכל מקרה כזה יש לפנות לקב"ט האזורי" כך נכתב בהנחיה הרשמית של העירייה. בעקבות פנית המרכז לעיריית ירושלים ההנחיה שונתה והשלט הוסר .
המרכז לנפגעי גזענות של המרכז הרפורמי לדת ומדינה מהווה כתובת לנפגעי גזענות על מופעיה השונים – גזענות במקום העבודה, גזענות במתן שירותים, תקיפות אלימות, הסתה ועוד. המרכז לנפגעי גזענות קם כדי לסייע לנפגעי פשעים אלה לעמוד על זכויותיהם החוקיות ולקבל סיוע משפטי ונפשי.
אפליה במתן שירותים
אישה מהחברה הערבית המתגוררת בכפר קאסם הגיעה למרכז השירות של חברת כלמוביל לטפל ברכבה. נאמר לה כי השירות כולל הסעה במונית לביתה, אך כאשר ציינה כי היא מתגוררת בכפר קאסם, נאמר לה שנהגי המוניות לא מוכנים להיכנס לכפר קאסם ולכן אין אפשרות להסיע אותה לביתה. לאחר שאנשי השירות סירבו לה, האישה עזבה את המקום בתחושה קשה. היא פנתה לצוות עורכי הדין והם הגישו תביעה על אפליה במתן שירותים בשל מקום מגורים. בית המשפט השלום בירושלים קיבל את התביעה ופסק פיצוי של 10,000 ש"ח והחברה התחייבה להנחות את העובדים לתת שירות שוויוני.
בית משפט השלום בירושלים אישר הסכם פשרה בין אעתימאד אבו שארב מכפר קרע לבין חברת "שחר ש.ס השכרת רכב". זאת לאחר שנציג שירות סירב להשכיר לה רכב בטענה כי "החברה מאשרת להשכיר רכב רק ליהודים". במסגרת הפשרה, החברה תפצה את אבו שארב ב-20 אלף שקל ותתנצל על היחס הגזעני. החברה התחייבה לספק שירות שוויוני ומכבד לכל לקוחותיה ללא הפליה.
משפחה אתיופית עלתה לאוטובוס של מטרופולין, בתגובה לשאלה אם הילדה בת 5 פטורה מתשלם ענה לה הנהג באופן גזעני ומבזה "אולי אצלכם באתיופיה, אתם תמיד צודקים"! החברה שילמה פיצוי בסך 1500 ש"ח והנהג זומן לשיחת שימוע לפני פיטורין.
בחור מחברה הערבית ממזרח ירושלים עצר לקנות שתיה קלה בחנות מכולת בעיר ירושלים, המוכר סירב למכור לו כי הוא ערבי. הפונה תיעד לאחר מכן את המוכר אומר בפירוש כי אינו מעוניין למכור לו רק כי הוא ערבי תוך שהוא מקלל אותו. בעקבות פנייה שלנו הקיוסק התנצל, התנער מכל התנהגות גזענות ומפלה ושילם פיצוי בסך 10,000 ש"ח.
בחור מהחברה הערבית המתגורר במזרח ירושלים ביקש לקבל שירות בסניף משרד הפנים במבשרת, אך הוא סורב לקבל שירות ונאמר לו כי עליו לפנות לקבלת שירות בסניף בקלנדיה או בואדי גוז. צוות המרכז התלווה אליו והוא קיבל שירות! שכן מדובר בהתנהלות לא חוקית ואפליה אסור על רקע מוצא לאומי.
אישה מהחברה הערבית המתגוררת במזרח ירושלים ביקשה לרכוש דירה מהקבלן בפרויקט פסגה בירושלים. אחת הדרישות של הקבלן לרכישת דירה הייתה כי עליה להיות בעלת אזרחות ישראלית. דרישה בלתי חוקית ומפלה. צוות המרכז ליווה את הפונה בתהליך והיא הצליחה לרכוש את הדירה.
בחור ממוצא אפריקאי הגיע לסניף קופת חולים מכבי לאסוף הפניה מרופאת המשפחה, והבחין שבמכתב הוא מתואר כNIGER. הפונה נפגע, פנה לפקידה ושאל לפשר העניין אך לא קיבל תשובה ברורה. הוגשה תביעה בגין אפליה ולשון הרע – התקבל פיצוי בסך 18 אלף שקלים בצירוף התחייבות לספק את השירות באופן שוויוני ומכבד.
בדצמבר 2023 פנה אלינו עמאד ג'פל בעקבות שירות גזעני, מפלה ואלים שקיבל כשהגיע למיון של הדסה הר הצופים, כדי לקבל טיפול רפואי דחוף לבתו שנפצעה, ולא נשא עמו ספח ת"ז המעיד כי מדובר בבתו. לא רק שסירבו לטפל בו עד שתוצג תעודה מזהה, אלא שגם הפקיד בקבלה אמר לו שאם הדברים לא לרוחו, הוא יכול ללכת לקבל טיפול בעזה. בעקבות הפנייה שלנו למשרד הבריאות (לצד תזכורות חוזרות ונשנות), היום התקבל מענה לפיו נמצאו ליקויים בהתנהלות העובד והוא פוטר. בית החולים ציין כי הוא מחויב למתן שירות שוויוני לכולם והתנצל על הפגיעה בעמאד. כל הכבוד לתמר ומאיה שטיפלו בפניה.
תובענה ייצוגית נגד חברת גט טקסי בגין אפליית נהגים מהחברה הערבית
צי המהדרין מפר את חוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים, התשס"א-2000 כלפי נהגי מוניות ערבים ונוסעים.
ביום 29.5.2023 הוגשה לכב' בית המשפט המחוזי בירושלים בקשה לאישור הסדר פשרה בת"צ 48087-02-20 בין המבקשים, נידאל מוגרבי ואח', המיוצגים על ידי המרכז הרפורמי לדת ומדינה, משרד עורכי הדין גיל רון, קינן ושות' ועוה"ד אסף פינק, לבין המשיבים, ג'יטי גטאקסי סרוויסס ישראל בע"מ ואח', המיוצגים על ידי משרד עורכי דין גולפרב, גרוס, זליגמן ושות', בקשר לצי "גט מהדרין" באפליקציית Gett, דרכו ניתן להזמין באזור ירושלים שירות הסעה במוניות "שומרות שבת" שנהגיהן הצהירו כי אינן מופעלות בשבתות ובמועדי ישראל.
לטענת המבקשים, צי המהדרין מפר את חוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים, התשס"א-2000 כלפי נהגי מוניות ערבים ונוסעים. לטענת גט, צי המהדרין נועד לתת מענה לצורך של מגזר מצומצם בציבור שמבקש לנסוע במוניות שאינן נוסעות בשבת, כאשר כל נהג שמבקש להצטרף אליו יכול לעשות כן בכפוף להצהרה הנ״ל. עוד הוסיפה גט וטענה כי היא מספקת את שירותיה למשתמשים השונים בצורה שוויונית, ללא הבדל של דת, גזע ומין.
הסדר הפשרה הושג לאחר הליך גישור ממושך בפני המגשרים עוה"ד ד"ר עמוס גבריאלי ועוה"ד ורד אלקבץ, שבמסגרתו ניהלו הצדדים רב-שיח מעמיק בטענות ההדדיות וכן ערכו בדיקות נרחבות באמצעות רו"ח מיקי בלומנטל, בודק חשבונאי שמונה מטעם המגשרים.
מבלי שמי מהצדדים מודה בטענות רעהו, ומתוך אמונה משותפת של הצדדים בחשיבות ערך השוויון, בחרו הצדדים להסדיר את המחלוקות שביניהם בדרכי נעם, חלף ניהול הליך משפטי ממושך. במסגרת ההסדר הוסכם על הפסקת פעילות צי המהדרין באופן מיידי, עוד בטרם אישור ההסדר על ידי כב׳ בית המשפט, והענקת פיצוי כספי לחברי הקבוצה, שיוענק במתווים שונים המוצעים לבחירתם.
הצדדים מייחסים חשיבות רבה להסדר הפשרה, אשר יש בו כדי להביא לחיזוק מערכת היחסים שבין גט לבין הנהגים שעשו ועושים שימוש בשירותיה, תוך ראייה הדדית של רווחת ציבור הנוסעים.
הפרדה
שינוי מדיניות הפרדה בין סטודנטים ערבים ויהודים במעונות. בעקבות פניות המרכז חלק מהמוסדות להשכלה גבוהה הודיעו כי מדובר בנהלים שחורגים ממה שהן מתירות וכי יערכו ריענון נהלים בקרב עובדיהם. לאורך השנים, הגיש המרכז פניות רבות למוסדות שונים להשכלה גבוהה אשר פעלו באופן מפלה תוך הפרדה של סטודנטים ערבים ויהודיים. מרבית הפניות עסקו בהפרדה במגורי הסטודנטים של אוניברסיטאות שונות בין הערבים ליהודים, כאשר הנוהל הוא להפריד ביניהם כך שיגורו בחדרים ולעתים אף בקומות שונות. לפיכך, פנה המרכז למוסדות והדגיש כי התנהלותם מהווה פגיעה ישירה בעיקרון השוויון ולכן אינה חוקתית. בעקבות הפניות, חלק מהאוניברסיטאות הודיעו כי מדובר בנהלים שחורגים ממה שהן מתירות וכי יערכו ריענון נהלים בקרב עובדיהן.
הסתה
הסתה ולשון הרע על ידי שדרן רדיו, המרכז לנפגעי גזענות יחד עם התנועה לטוהר המידות הגיש תלונה בגין הסתה חמורה לגזענות בתכנית הרדיו "התכנית של עמדינה" המשודרת ברדיו ירושלים. התלונה עסקה בהתבטאויות חוזרות ונשנות של השדרן אלעד עמדי במסגרת התוכנית שלו, בהן קרא קריאות גזעניות נגד החברה הערבית. לאור פניות המרכז ופניות של גופים רבים נוספים התקבל מענה מלשכת נציב פניות הציבור ברשות השנייה כי בחודש נובמבר 2023 הופסקה עבודתו של אלעד עמדי כשדרן בתחנה על ידי הנהלת התחנה. במקביל מיום זה הופסק שידורה של התכנית והיא הוסרה מלוח השידורים של התחנה
פרופיילינג
פרופיילינג בכניסה לבית החולים בעקבות עתירה שהוגשה על ידי המרכז בשת"פ עם ארגון עדאלה, האגודה לזכויות האזרח וארגון רופאים לזכויות אדם בוטל הנוהל המפלה. קו 18 באשקלון נוסע מהמרינה ועד תחנת הרכבת בעיר. זהו קו מרכזי למי שעובדים מחוץ לעיר. בין הנוסעים, בעיקר שעות הבוקר, ניתן למצוא גם פלסטינים. חלקם לבושים בבגדים של פועלי בניין. בזמנו הוסיפו לקו תחנות נוספות בתוך בית החולים ברזילי. עם התוספת שמאריכה את המסלול, התווסף גם נוהל אבטחה בכניסה לבית החולים: האוטובוס עוצר בכניסה, מאבטח עולה עליו ומתבונן בנוסעים. אם הוא מזהה נוסעים בעלי חזות ערבית הוא מבקש מהם להציג לו תעודת זהות. אם מתברר שבעל החזות הוא אכן ערבי, הוא מתבקש לרדת מהאוטובוס ולהמתין עד שזה יסיים את הסיבוב שלו בתוך בית החולים ואז ביציאה עולים שוב כל "בעלי החזות" וממשיכים בנסיעה. המרכז הגיש עתירה יחד עם ארגונים נוספים ( ארגון עדאלה, האגודה לזכויות האזרח, רופאים לזכויות אדם ) בעקבותיה בוטל הנוהל המפלה.
אפליה אסורה " אין כניסה לבני מיעוטים". בעקבות פניה של המרכז השלט הוסר וההנחיה שונתה. אגף החירום וביטחון של עיריית ירושלים הוציא הנחיות ביטחון למאות גני הילדים בעיר ודרש מהסייעות והגננות למנוע כניסה של בני מיעוטים לשטחי הגן: ״אין לאפשר כניסת זרים לגן – ככלל אין אישור כניסה לבני מיעוטים, בכל מקרה כזה יש לפנות לקב"ט האזורי" כך נכתב בהנחיה הרשמית של העירייה. בעקבות פנית המרכז לעיריית ירושלים ההנחיה שונתה והשלט הוסר .
אפליה אסורה " אין כניסה לבני מיעוטים". בעקבות פניה של המרכז השלט הוסר וההנחיה שונתה. אגף החירום וביטחון של עיריית ירושלים הוציא הנחיות ביטחון למאות גני הילדים בעיר ודרש מהסייעות והגננות למנוע כניסה של בני מיעוטים לשטחי הגן: ״אין לאפשר כניסת זרים לגן – ככלל אין אישור כניסה לבני מיעוטים, בכל מקרה כזה יש לפנות לקב"ט האזורי" כך נכתב בהנחיה הרשמית של העירייה. בעקבות פנית המרכז לעיריית ירושלים ההנחיה שונתה והשלט הוסר .
המרכז לנפגעי גזענות של המרכז הרפורמי לדת ומדינה מהווה כתובת לנפגעי גזענות על מופעיה השונים – גזענות במקום העבודה, גזענות במתן שירותים, תקיפות אלימות, הסתה ועוד. המרכז לנפגעי גזענות קם כדי לסייע לנפגעי פשעים אלה לעמוד על זכויותיהם החוקיות ולקבל סיוע משפטי ונפשי.
אפליה במתן שירותים
אישה מהחברה הערבית המתגוררת בכפר קאסם הגיעה למרכז השירות של חברת כלמוביל לטפל ברכבה. נאמר לה כי השירות כולל הסעה במונית לביתה, אך כאשר ציינה כי היא מתגוררת בכפר קאסם, נאמר לה שנהגי המוניות לא מוכנים להיכנס לכפר קאסם ולכן אין אפשרות להסיע אותה לביתה. לאחר שאנשי השירות סירבו לה, האישה עזבה את המקום בתחושה קשה. היא פנתה לצוות עורכי הדין והם הגישו תביעה על אפליה במתן שירותים בשל מקום מגורים. בית המשפט השלום בירושלים קיבל את התביעה ופסק פיצוי של 10,000 ש"ח והחברה התחייבה להנחות את העובדים לתת שירות שוויוני.
בית משפט השלום בירושלים אישר הסכם פשרה בין אעתימאד אבו שארב מכפר קרע לבין חברת "שחר ש.ס השכרת רכב". זאת לאחר שנציג שירות סירב להשכיר לה רכב בטענה כי "החברה מאשרת להשכיר רכב רק ליהודים". במסגרת הפשרה, החברה תפצה את אבו שארב ב-20 אלף שקל ותתנצל על היחס הגזעני. החברה התחייבה לספק שירות שוויוני ומכבד לכל לקוחותיה ללא הפליה.
משפחה אתיופית עלתה לאוטובוס של מטרופולין, בתגובה לשאלה אם הילדה בת 5 פטורה מתשלם ענה לה הנהג באופן גזעני ומבזה "אולי אצלכם באתיופיה, אתם תמיד צודקים"! החברה שילמה פיצוי בסך 1500 ש"ח והנהג זומן לשיחת שימוע לפני פיטורין.
בחור מחברה הערבית ממזרח ירושלים עצר לקנות שתיה קלה בחנות מכולת בעיר ירושלים, המוכר סירב למכור לו כי הוא ערבי. הפונה תיעד לאחר מכן את המוכר אומר בפירוש כי אינו מעוניין למכור לו רק כי הוא ערבי תוך שהוא מקלל אותו. בעקבות פנייה שלנו הקיוסק התנצל, התנער מכל התנהגות גזענות ומפלה ושילם פיצוי בסך 10,000 ש"ח.
בחור מהחברה הערבית המתגורר במזרח ירושלים ביקש לקבל שירות בסניף משרד הפנים במבשרת, אך הוא סורב לקבל שירות ונאמר לו כי עליו לפנות לקבלת שירות בסניף בקלנדיה או בואדי גוז. צוות המרכז התלווה אליו והוא קיבל שירות! שכן מדובר בהתנהלות לא חוקית ואפליה אסור על רקע מוצא לאומי.
אישה מהחברה הערבית המתגוררת במזרח ירושלים ביקשה לרכוש דירה מהקבלן בפרויקט פסגה בירושלים. אחת הדרישות של הקבלן לרכישת דירה הייתה כי עליה להיות בעלת אזרחות ישראלית. דרישה בלתי חוקית ומפלה. צוות המרכז ליווה את הפונה בתהליך והיא הצליחה לרכוש את הדירה.
בחור ממוצא אפריקאי הגיע לסניף קופת חולים מכבי לאסוף הפניה מרופאת המשפחה, והבחין שבמכתב הוא מתואר כNIGER. הפונה נפגע, פנה לפקידה ושאל לפשר העניין אך לא קיבל תשובה ברורה. הוגשה תביעה בגין אפליה ולשון הרע – התקבל פיצוי בסך 18 אלף שקלים בצירוף התחייבות לספק את השירות באופן שוויוני ומכבד.
בדצמבר 2023 פנה אלינו עמאד ג'פל בעקבות שירות גזעני, מפלה ואלים שקיבל כשהגיע למיון של הדסה הר הצופים, כדי לקבל טיפול רפואי דחוף לבתו שנפצעה, ולא נשא עמו ספח ת"ז המעיד כי מדובר בבתו. לא רק שסירבו לטפל בו עד שתוצג תעודה מזהה, אלא שגם הפקיד בקבלה אמר לו שאם הדברים לא לרוחו, הוא יכול ללכת לקבל טיפול בעזה. בעקבות הפנייה שלנו למשרד הבריאות (לצד תזכורות חוזרות ונשנות), היום התקבל מענה לפיו נמצאו ליקויים בהתנהלות העובד והוא פוטר. בית החולים ציין כי הוא מחויב למתן שירות שוויוני לכולם והתנצל על הפגיעה בעמאד. כל הכבוד לתמר ומאיה שטיפלו בפניה.
תובענה ייצוגית נגד חברת גט טקסי בגין אפליית נהגים מהחברה הערבית
צי המהדרין מפר את חוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים, התשס"א-2000 כלפי נהגי מוניות ערבים ונוסעים.
ביום 29.5.2023 הוגשה לכב' בית המשפט המחוזי בירושלים בקשה לאישור הסדר פשרה בת"צ 48087-02-20 בין המבקשים, נידאל מוגרבי ואח', המיוצגים על ידי המרכז הרפורמי לדת ומדינה, משרד עורכי הדין גיל רון, קינן ושות' ועוה"ד אסף פינק, לבין המשיבים, ג'יטי גטאקסי סרוויסס ישראל בע"מ ואח', המיוצגים על ידי משרד עורכי דין גולפרב, גרוס, זליגמן ושות', בקשר לצי "גט מהדרין" באפליקציית Gett, דרכו ניתן להזמין באזור ירושלים שירות הסעה במוניות "שומרות שבת" שנהגיהן הצהירו כי אינן מופעלות בשבתות ובמועדי ישראל.
לטענת המבקשים, צי המהדרין מפר את חוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים, התשס"א-2000 כלפי נהגי מוניות ערבים ונוסעים. לטענת גט, צי המהדרין נועד לתת מענה לצורך של מגזר מצומצם בציבור שמבקש לנסוע במוניות שאינן נוסעות בשבת, כאשר כל נהג שמבקש להצטרף אליו יכול לעשות כן בכפוף להצהרה הנ״ל. עוד הוסיפה גט וטענה כי היא מספקת את שירותיה למשתמשים השונים בצורה שוויונית, ללא הבדל של דת, גזע ומין.
הסדר הפשרה הושג לאחר הליך גישור ממושך בפני המגשרים עוה"ד ד"ר עמוס גבריאלי ועוה"ד ורד אלקבץ, שבמסגרתו ניהלו הצדדים רב-שיח מעמיק בטענות ההדדיות וכן ערכו בדיקות נרחבות באמצעות רו"ח מיקי בלומנטל, בודק חשבונאי שמונה מטעם המגשרים.
מבלי שמי מהצדדים מודה בטענות רעהו, ומתוך אמונה משותפת של הצדדים בחשיבות ערך השוויון, בחרו הצדדים להסדיר את המחלוקות שביניהם בדרכי נעם, חלף ניהול הליך משפטי ממושך. במסגרת ההסדר הוסכם על הפסקת פעילות צי המהדרין באופן מיידי, עוד בטרם אישור ההסדר על ידי כב׳ בית המשפט, והענקת פיצוי כספי לחברי הקבוצה, שיוענק במתווים שונים המוצעים לבחירתם.
הצדדים מייחסים חשיבות רבה להסדר הפשרה, אשר יש בו כדי להביא לחיזוק מערכת היחסים שבין גט לבין הנהגים שעשו ועושים שימוש בשירותיה, תוך ראייה הדדית של רווחת ציבור הנוסעים.
הפרדה
שינוי מדיניות הפרדה בין סטודנטים ערבים ויהודים במעונות. בעקבות פניות המרכז חלק מהמוסדות להשכלה גבוהה הודיעו כי מדובר בנהלים שחורגים ממה שהן מתירות וכי יערכו ריענון נהלים בקרב עובדיהם. לאורך השנים, הגיש המרכז פניות רבות למוסדות שונים להשכלה גבוהה אשר פעלו באופן מפלה תוך הפרדה של סטודנטים ערבים ויהודיים. מרבית הפניות עסקו בהפרדה במגורי הסטודנטים של אוניברסיטאות שונות בין הערבים ליהודים, כאשר הנוהל הוא להפריד ביניהם כך שיגורו בחדרים ולעתים אף בקומות שונות. לפיכך, פנה המרכז למוסדות והדגיש כי התנהלותם מהווה פגיעה ישירה בעיקרון השוויון ולכן אינה חוקתית. בעקבות הפניות, חלק מהאוניברסיטאות הודיעו כי מדובר בנהלים שחורגים ממה שהן מתירות וכי יערכו ריענון נהלים בקרב עובדיהן.
הסתה
הסתה ולשון הרע על ידי שדרן רדיו, המרכז לנפגעי גזענות יחד עם התנועה לטוהר המידות הגיש תלונה בגין הסתה חמורה לגזענות בתכנית הרדיו "התכנית של עמדינה" המשודרת ברדיו ירושלים. התלונה עסקה בהתבטאויות חוזרות ונשנות של השדרן אלעד עמדי במסגרת התוכנית שלו, בהן קרא קריאות גזעניות נגד החברה הערבית. לאור פניות המרכז ופניות של גופים רבים נוספים התקבל מענה מלשכת נציב פניות הציבור ברשות השנייה כי בחודש נובמבר 2023 הופסקה עבודתו של אלעד עמדי כשדרן בתחנה על ידי הנהלת התחנה. במקביל מיום זה הופסק שידורה של התכנית והיא הוסרה מלוח השידורים של התחנה
פרופיילינג
פרופיילינג בכניסה לבית החולים בעקבות עתירה שהוגשה על ידי המרכז בשת"פ עם ארגון עדאלה, האגודה לזכויות האזרח וארגון רופאים לזכויות אדם בוטל הנוהל המפלה. קו 18 באשקלון נוסע מהמרינה ועד תחנת הרכבת בעיר. זהו קו מרכזי למי שעובדים מחוץ לעיר. בין הנוסעים, בעיקר שעות הבוקר, ניתן למצוא גם פלסטינים. חלקם לבושים בבגדים של פועלי בניין. בזמנו הוסיפו לקו תחנות נוספות בתוך בית החולים ברזילי. עם התוספת שמאריכה את המסלול, התווסף גם נוהל אבטחה בכניסה לבית החולים: האוטובוס עוצר בכניסה, מאבטח עולה עליו ומתבונן בנוסעים. אם הוא מזהה נוסעים בעלי חזות ערבית הוא מבקש מהם להציג לו תעודת זהות. אם מתברר שבעל החזות הוא אכן ערבי, הוא מתבקש לרדת מהאוטובוס ולהמתין עד שזה יסיים את הסיבוב שלו בתוך בית החולים ואז ביציאה עולים שוב כל "בעלי החזות" וממשיכים בנסיעה. המרכז הגיש עתירה יחד עם ארגונים נוספים ( ארגון עדאלה, האגודה לזכויות האזרח, רופאים לזכויות אדם ) בעקבותיה בוטל הנוהל המפלה.
אפליה אסורה " אין כניסה לבני מיעוטים". בעקבות פניה של המרכז השלט הוסר וההנחיה שונתה. אגף החירום וביטחון של עיריית ירושלים הוציא הנחיות ביטחון למאות גני הילדים בעיר ודרש מהסייעות והגננות למנוע כניסה של בני מיעוטים לשטחי הגן: ״אין לאפשר כניסת זרים לגן – ככלל אין אישור כניסה לבני מיעוטים, בכל מקרה כזה יש לפנות לקב"ט האזורי" כך נכתב בהנחיה הרשמית של העירייה. בעקבות פנית המרכז לעיריית ירושלים ההנחיה שונתה והשלט הוסר .