תביעה ייצוגית נגד ״גט מהדרין״

בשנת 2015 התחילו בחברת המוניות ״גט טקסי״  להציע שירות ייעודי לתושבי ירושלים: ״גט טקסי מהדרין״, המציע להזמין מונית שומרת שבת, בה הנהג מתחייב שלא לנסוע בשבת. ואולם שמירת השבת היתה אך מסווה שנועד להבטיח שירות של נהגי מוניות יהודים בלבד, דהיינו שירות ללא נהגים ערבים.

28/05/2023

החברה, שנותנת שרות בקנה מידה נרחב מאוד למאות אלפי אנשים, נקטה בגזענות באצטלה של הלכה יהודית וללא כל ביסוס הלכתי. לאחר מספר שנות מחקר ועבודה אינטנסיבית על התיק, הגיש המרכז הרפורמי, יחד עם עו"ד אסף פינק, בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד השירות המפלה שמפעילה חברת Gett, " גט טקסי .

בתיעוד מצלמה נסתרת שצורף לבקשה ניתן לראות נציג של גט שאחראי על גיוס נהגים לשירות המהדרין בירושלים מסביר לחוקר הפרטי: " גט מהדרין זה לא בשביל הדתיים, זה בשביל שלא רוצים נהג ערבי… אני לא יכול לכתוב 'אני רוצה נהג יהודי'. יש לי פה 1,500 נהגים ערבים, אפילו אחד מהם לא מהדרין. אחד לא יהיה".

התביעה הוגשה בשם מספר נהגי מוניות ערבים ובשם נוסע יהודי שסרב לקחת חלק בשירות גזעני, ובמסגרתה נתבע הפסקת השירות הגזעני וכן תשלום פיצוי לנהגים הערבים שהופלו וכן לנוסעים. נכון למאי 2023 התביעה עדין תלויה ועומדת.

דילוג לתוכן